Den digitale verden har i stigende grad taget over når det kommer til måden man vælger at drive virksomhed på. Mange vælger digitale løsninger frem for fysiske løsninger – det kan der både være fordele og ulemper ved. Især når det kommer til markedsføringen er der en klar forskel på de forskellige verdner.
Online banner eller fysisk banner? Tekst på sociale medier eller i en fysisk avis? Der er fordele og ulemper ved at føre sin marketingsstrategi på den ene eller anden måde, men uanset om man bruger fysiske printerpatroner til at printe en reklame eller ej, så er det tydeligt at den digitale verden i stigende grad får større betydning.
Det gælder især fordi kunderne befinder sig i den digitale verden, hvilket mange gør i dag. Og hvis man gerne vil fange kundernes opmærksomhed, så er det selvfølgelig vigtigt at tage sin markedsføring der hen hvor de er – og det er ofte på sociale medier.
SEO og sociale medier
Der er mange måder man kan gribe sin strategi an på, når det kommer til online markedsføring. Man kan for eksempel implementere video og grafik eller SEO og sociale medier. Det ene udelukker ikke det andet, men det handler om at bruge de rette midler de rette steder. Dansk linkbuilding kan også være med til at skabe mærkbare resultater, hvis målgruppen for eksempel befinder sig i Danmark. Når man er klar til at tage sin virksomhed til det globale niveau, kan man overveje en bredere, international strategi